Proč vývojáři rádi kódují v noci

17.02.2020
Noční pracovní rozvrh je klíčem ke kreativitě a produktivitě mnoha programátorů s otevřeným zdrojovým kódem.

Pokud se zeptáte většiny vývojářů, když dávají přednost práci, mnozí řeknou, že jejich nejproduktivnější hodiny jsou v noci. To může platit zejména pro přispěvatele s otevřeným zdrojovým kódem, kteří přispívají k projektům mimo svou denní práci (ale doufejme, že jsou v rámci zdravých limitů, aby se zabránilo vyhoření).
Někteří rádi začínají ve večerních hodinách a pracují až do časných hodin, zatímco jiní vstávají super brzy - řekněme, 4:00 -, aby většinu programovací práce provedli před tím, než začnou běžet grind.
Tento pracovní zvyk může přimět mnoho vývojářů vypadat jako podivné koule a chybí. Existuje však několik důvodů, proč tolik programátorů dává přednost práci během lichých hodin:
Časový rozvrh výrobce

Podle Paula Grahama mají lidé, kteří „produkují věci“, sklon dodržovat plán výrobce - raději využívají čas v jednotkách půl dne nebo déle. Ve skutečnosti má většina vývojářů stejnou preferenci.

Jednak vývojáři pracují na velkých abstraktních systémech a potřebují mentální prostor, aby zpracovali model jako celek. Jejich plány rozdělené na 15 nebo 30 minutové kousky pro e-maily, schůzky, telefonní hovory a přerušení od spolupracovníků jsou prostě kontraproduktivní.
Za druhé, často není možné účinně programovat v jednotkách za hodinu; to je sotva dost času na to, abyste si obtočili hlavu kolem úkolu a mohli začít.

 

Programování je také nepříznivě ovlivněno přepínáním kontextu. Při práci v noci se vývojáři mohou vyvarovat co největšího rozptýlení. Bez neustálého zastavení přerušení mohou strávit několik pevných hodin soustředěním na úkol po ruce a být co nejproduktivnější.
Klidné ticho
S hlukem v pozadí různých aktivit (např. Kancelářské chatování, provoz na ulici) většinou chybí v noci nebo v raných hodinách, mnoho programátorů zažívá pocit relaxace. To jim umožňuje být více kreativní a produktivní - zejména při řešení mentálně stimulujících úkolů, jako je kódování.

Osamělost a mírumilovnost, navíc s vědomím, že budou mít několik nepřetržitých hodin, často berou ze svých ramen stres a časový tlak spojený s denním rozvrhem práce, což jim umožňuje vyrábět kvalitnější práci.

Nemluvě o tom, že si užijete své oblíbené půlnoční občerstvení, když jste vyřešili trnitý problém!

Komunikace

Vývojáři pracující na projektech s otevřeným zdrojovým kódem mohou mít jinou komunikační kadenci než programátor pracující ve firmě. Většina open source komunikace se provádí asynchronně prostřednictvím kanálů, jako jsou seznamy adres nebo komentáře GitHub. Mnozí programátoři jsou často v různých zemích a časových pásmech, takže komunikace v reálném čase často vyžaduje, aby vývojáři byli nočními sovy.
Ospalý mozek
Může to znít kontraintuitivně, ale jak se den opotřebovává, mozek je dostatečně unavený, takže se může soustředit pouze na jeden úkol. To v podstatě eliminuje multitasking, což je hlavní překážkou pro soustředění a produktivitu. Ale s ospalým mozkem si nemůžete dovolit nezůstávat soustředěný!

Mnoho vývojářů také často dělá nejvýznamnější pokrok, když jdou spát a přemýšlejí o problému, který se snaží vyřešit. Podvědomí jde do práce a odpovědi na ně často přicházejí v časných ranních hodinách, když stále ještě spí.

To není překvapivé, protože spánek podporuje mozkové funkce, pomáhá nám pochopit nové informace a kreativněji myslet. Když se řešení objeví ve slabých hodinách, tito vývojáři prostě vstanou a dopadnou na zem, aniž by zmeškali rytmus.
Flexibilní a kreativní myšlení
Mnoho programátorů zažívá v noci vzestup kreativity. Prefrontální kůra, část mozku spojená se schopností koncentrace, se na konci dne unaví. Zdá se, že to pro některé lidi uvolňuje cestu pro flexibilnější a kreativní myšlení.

Podle Branta Haslera, pomocného profesora psychiatrie na University of Pittsburgh School of Medicine, „s menším omezením kontroly shora dolů a„ kognitivní inhibicí “by mozek mohl být osvobozen pro divergentnější myšlení, což by člověku umožnilo vytvořit nové asociace. snadněji mezi různými koncepty. “ V kombinaci s pozitivní náladou umožněnou uvolněnějším prostředím mohou vývojáři snáze přicházet s inovativními nápady.

Také, bez rozptýlení a mít prostor soustředit se na několik hodin, můžete se „dostat do zóny“. To vám pomůže lépe se zaměřit na projekt a dostat se do toku, aniž byste se museli bát věcí, které se dějí kolem vás.
Jasné obrazovky počítače
Spánkový cyklus mnoha programátorů je opožděný, protože celý den sledují jasné obrazovky. Modré světlo z počítačových obrazovek narušuje náš cirkadiánní rytmus zpožděním uvolňování melatoninu indukujícího spánek, zvyšováním bdělosti a resetováním vnitřních hodin těla na pozdější rozvrh. V důsledku toho vývojáři mají tendenci jít spát později a později.
Vliv z minulosti
V minulosti většina vývojářů pracovala v noci z nutnosti, protože sdílené servery neměly výpočetní sílu na podporu programovací práce, zatímco všichni ostatní ve společnosti používají servery během dne. Vývojáři potřebovali počkat do pozdních nočních hodin, aby mohli provádět úkoly, které nebyly během dne proveditelné, například testování projektů, spuštění rozsáhlých cyklů kompilace a spuštění debugů a nasazení nových kódů. Přestože servery jsou nyní výkonnější a většina dokáže poptávku podpořit, trend v noci pokračuje jako součást kultury.
Závěrečné myšlenky
I když existuje mnoho důvodů, proč vývojáři raději pracují v noci, mějte na paměti, že být noční sova neznamená, že byste neměli spát. Nedostatek spánku vede ke stresu a úzkosti a v konečném důsledku k vyhoření.

Dostatečný kvalitní spánek je klíčem k udržení dobrého fyzického zdraví a mozkových funkcí. Například vám pomůže integrovat nové informace, cementové vzpomínky, tvořivě přemýšlet, odstranit nahromaděné toxiny, regulovat chuť k jídlu a zabránit předčasnému stárnutí.

Nezáleží na tom, jaký je váš rozvrh, ujistěte se, že poskytnete svému mozku zbytek, který potřebuje, abyste mohli být ve své hře a co nejproduktivnější - celý den, každý den!

Je to už 60 let, kdy těsně před startem Vostoku 1 zahlásil Jurij Gagarin: "Jedeme." Otázku, jak vypadá Země z vesmíru, dostal první kosmonaut Jurij Gagarin asi nesčíselněkrát a jeho odpověď vstoupila do čítanek. K legendárnímu letu odstartoval 12. dubna 1961 v kosmické lodi Vostok 1, na Zem se vrátil po 108 minutách.

Společnost SpaceX poprvé dopraví lidskou posádku k vesmírné stanici ISS. Využije k tomu několik let testovanou vesmírnou loď Crew Dragon. Je to navíc poprvé po devíti letech, kdy vesmírné plavidlo dopraví posádku do vesmíru z amerického území. Crew Dragon měl původně odstartovat ve středu 27. května ve 22:33 SELČ z Kennedyho vesmírného střediska na...

@2020 Gdanyx Productions
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky